sty 05 2016

Lekcja 43 c


Komentarze: 0

 Nauka może sprowadzać pewne wartości, treść samej wartości nie pochodzi od nauki. Badania informują …praktyka – weryfikuje. Dziś psychologowie praktycy:

Prowadzą szkolenia dla trenerów biznesy, uczą zarządzania „sobą”, ludźmi a nawet czasem. Integrują też zespoły pracownicze, optymalizują ich funkcjonowanie, głównie komunikacyjne. Szkolą w rozwiązywaniu problemów związanych z wrażliwością, zdolnością do interpretowania obserwowanych zachowań, ale i z asertywnością, szukają negocjowania oraz prowadzenia optymalnej komunikacji.

Uczą jak uczyć się skutecznie dzieci, młodzież, dorosłych, czyli tych, którzy uczyć się muszą i tych, którzy bardzo uczyć się chcą – ale w taki sposób by było to przyjemne i dawało wymierzone rezultaty.

Zajmują się problemami osób uzależnionych

Szkolą terapeutów indywidualnych i grupowych

Prowadza terapie dla odbiorców indywidualnych, jak i grup.

Zajmują się treningami rozwoju osobistego.

Zajmują się wczesną prewencją i profilaktyka zaburzeń emocjonalnych i chorób psychicznych

Pracują jako doradcy z : interesantem, petentem, albo nawet delikwentem

Psychologowie praktycy reagują także na aktualne zapotrzebowanie społeczne

Zatrudnieni w służbie zdrowia lub oświaty, zakładach karnych lub poprawczych – w procesie resocjalizacji.

Pracują też jako biegli sadowi i w ośrodkach socjalnych.

Zajmują się osobą ludzką w jego środowisku naturalnym i od momentu poczęcia aż do śmierci.

Współpracują owocnie z innymi specjalistami stawiającymi sobie podobne cele

W polityce dążą do uporządkowania statusu prawnego i społecznego.

Psychologia nie może być ani zbiorem testów, ani tylko systemem działań

Psychologia  „w działaniu” powinna:

Troszczyć się o prawidłowe sposoby korzystania ze zdobyczy elektronicznej.

Doskonalić efektywne uczenie się

Rozwijać środowiskowe programy zdrowia psychicznego

Działać by ludzie nie czuli się anonimowi, odosobnieni, odczłowieczeni

Powinna wiele przekazywać o tym, jak wzbudzać przywiązanie, poczucie więzi u ludzi dorosłych, wypełnione dumą, miłością, znajomością własnego miejsca i celu duchowego, poczuciem przynależności.

Odpowiedzialne środowisko to: 1) Możliwość zaspokojenia podstawowych potrzeb, 2)Ochrona zdrowia jednostek poprzez uchronienie ich od działań substancji szkodliwych substancji chemicznych, niepotrzebnych czynników traumatycznych 3) Poszanowanie słusznych zasad ekologicznych – jak żyć z przyrodą. 4) Ciągłe rozwijanie u każdej jednostki zintegrowanego, adaptacyjnego systemu reakcji za pomocą systematycznych wymagań stawianych jej przez fizyczne i intelektualne zadania. 5) Szczęście jednostki, które wiąże się z ukształtowaniem trwałego poczucia osobistej tożsamości oraz zdolności doceniania satysfakcji życiowych i odnoszenia korzyści z przykrości. 6) Zaangażowanie się każdej jednostki w prace na rzecz innych członków społeczności dla ich wzmocnienia możliwości działania i szczęścia. 7) Nieustanne dążenie do piękna i porządku, które nie neguje roli indywidualności, ekscentryczności i nieładu.

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz