Lekcja 43 c
Komentarze: 0
Nauka może sprowadzać pewne wartości, treść samej wartości nie pochodzi od nauki. Badania informują …praktyka – weryfikuje. Dziś psychologowie praktycy:
Prowadzą szkolenia dla trenerów biznesy, uczą zarządzania „sobą”, ludźmi a nawet czasem. Integrują też zespoły pracownicze, optymalizują ich funkcjonowanie, głównie komunikacyjne. Szkolą w rozwiązywaniu problemów związanych z wrażliwością, zdolnością do interpretowania obserwowanych zachowań, ale i z asertywnością, szukają negocjowania oraz prowadzenia optymalnej komunikacji.
Uczą jak uczyć się skutecznie dzieci, młodzież, dorosłych, czyli tych, którzy uczyć się muszą i tych, którzy bardzo uczyć się chcą – ale w taki sposób by było to przyjemne i dawało wymierzone rezultaty.
Zajmują się problemami osób uzależnionych
Szkolą terapeutów indywidualnych i grupowych
Prowadza terapie dla odbiorców indywidualnych, jak i grup.
Zajmują się treningami rozwoju osobistego.
Zajmują się wczesną prewencją i profilaktyka zaburzeń emocjonalnych i chorób psychicznych
Pracują jako doradcy z : interesantem, petentem, albo nawet delikwentem
Psychologowie praktycy reagują także na aktualne zapotrzebowanie społeczne
Zatrudnieni w służbie zdrowia lub oświaty, zakładach karnych lub poprawczych – w procesie resocjalizacji.
Pracują też jako biegli sadowi i w ośrodkach socjalnych.
Zajmują się osobą ludzką w jego środowisku naturalnym i od momentu poczęcia aż do śmierci.
Współpracują owocnie z innymi specjalistami stawiającymi sobie podobne cele
W polityce dążą do uporządkowania statusu prawnego i społecznego.
Psychologia nie może być ani zbiorem testów, ani tylko systemem działań
Psychologia „w działaniu” powinna:
Troszczyć się o prawidłowe sposoby korzystania ze zdobyczy elektronicznej.
Doskonalić efektywne uczenie się
Rozwijać środowiskowe programy zdrowia psychicznego
Działać by ludzie nie czuli się anonimowi, odosobnieni, odczłowieczeni
Powinna wiele przekazywać o tym, jak wzbudzać przywiązanie, poczucie więzi u ludzi dorosłych, wypełnione dumą, miłością, znajomością własnego miejsca i celu duchowego, poczuciem przynależności.
Odpowiedzialne środowisko to: 1) Możliwość zaspokojenia podstawowych potrzeb, 2)Ochrona zdrowia jednostek poprzez uchronienie ich od działań substancji szkodliwych substancji chemicznych, niepotrzebnych czynników traumatycznych 3) Poszanowanie słusznych zasad ekologicznych – jak żyć z przyrodą. 4) Ciągłe rozwijanie u każdej jednostki zintegrowanego, adaptacyjnego systemu reakcji za pomocą systematycznych wymagań stawianych jej przez fizyczne i intelektualne zadania. 5) Szczęście jednostki, które wiąże się z ukształtowaniem trwałego poczucia osobistej tożsamości oraz zdolności doceniania satysfakcji życiowych i odnoszenia korzyści z przykrości. 6) Zaangażowanie się każdej jednostki w prace na rzecz innych członków społeczności dla ich wzmocnienia możliwości działania i szczęścia. 7) Nieustanne dążenie do piękna i porządku, które nie neguje roli indywidualności, ekscentryczności i nieładu.
Dodaj komentarz