Lekcja 26d
Komentarze: 0
Większość osób w obrębie naszej populacji decyduje się nawiązywać i pozostawać w stałych związkach z osobami płci przeciwnej. Nie wartościujmy cudzych wyborów. Nie twórzmy normy, wyprowadzając ją z kryterium częstości. Twórzmy tylko normy dla siebie i bądźmy im wierni Mity
Nie jest prawdą, że :
- dziewczęta SA bardziej prospołeczne niż chłopcy, - dziewczęta są bardziej podatne na sugestie niż chłopcy, - dziewczęta maja mniejsze poczucie własnej wartości, - dziewczęta nie odczuwają potrzeb osiągnięcia, - dziewczęta lepiej wykonują pamięciowe i proste zadania, - chłopcy są lepsi w rozwiązywaniu zadań trudnych, wymagających odrzucania uprzednio poznanych rozwiązań, - chłopcy maja umysły bardziej analityczne, - dziewczęta są bardziej uwarunkowane dziedzicznie, - chłopcy SA bardziej uwarunkowani środowiskowo, - dziewczęta są „słuchowcami”, - chłopcy są „wzrokowcami”.
Jest prawdą, że :
- chłopcy SA bardziej agresywni niż dziewczęta, - dziewczęta mają większe zdolności językowe niż chłopcy, - chłopcy maja większe zdolności wirtualno- przestrzenne, - chłopcy maja większe zdolności matematyczne
Niejasności :
- czy istnieje różnica we wrażliwości dotyku, - czy dziewczęta są bardziej lękliwe, nieśmiałe i niespokojne, - czy chłopcy SA bardziej aktywni, - czy chłopcy maja większa potrzebę współzawodnictwa, - czy chłopcy maja większa potrzebę dominacji, - czy któraś z płci jest bardziej uległa niż druga, - czy „macierzyńskie” i opiekuńcze zachowanie jest bardziej typowe dla którejś z płci, - czy kobiety SA bardziej bierne od mężczyzn.
Wiele popularnych przekonań dotyczących psychologicznych charakterystyk obu płci opiera się na skromnych podstawach naukowych lub podstaw tych w ogóle nie posiada.
Dodaj komentarz