Archiwum 23 lipca 2014


lip 23 2014 zadanie 3
Komentarze: 0

 3 Co to jest kontrakt?

Kontrakt to precyzyjna i jasna umowa, która jest przyjęta i zaakceptowana przez obie strony tej relacji : psycholog <-> osoba zwracająca się o pomoc. Kontrakt musi zawierać doprecyzowany cel, do którego dążymy , zakres zużycia wysiłku – energii przez obie strony. Celem kontraktu nie może być pożądana przez klienta zmiana, która ma zajść w osobowościach, zachowaniach lub postawach osób trzecich.

lip 23 2014 Ćwiczenie 3
Komentarze: 1

 Ćwicz. Surowy redaktor

Wybierz dowolny artykuł prasowy, który jest formą popularyzacji wiedzy fachowej. Dokonaj oceny w skali 1 do 10

- komunikatywność  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

- język

- nowatorstwo

- bogactwo treści

- styl wypowiedzi

- przykłady

- oprawa graficzna

- bogactwo źródeł

- przydatność

- perswazyjność

Przydatność oznacza tu twoją ocenę użyteczności podejmowania takiego właśnie tematu na łamach prasy, oraz możliwość wykorzystania w jakikolwiek sposób przekazywanych treści. Na ile da się to zastosować .Profesjonalność – zdolność autora tekstu do przenikania ludzi zarówno co do sensu podejmowania takich tematów, jak i co do stanowiska samego autora wobec meritum sprawy.  Postaraj się zaproponować poprawki w tekście. Popracuj choćby nad formą albo napisz chodźmy króciutki tekst z obszaru wiedzy swoich zainteresowań Oceń jak wypadłeś w roli surowego redaktora, a jak jako współautor tekstu.

lip 23 2014 Lekcja2 - poziomy
Komentarze: 0

 Popularyzacja wiedzy

 Na proces popularyzacji wiedzy psychologicznej składa się przygotowanie oraz przekazywanie i odbiór wszystkich książek, artykułów, komentarzy,  wywiady, rozmowy, spotkania prasowe, radiowe, telewizyjne, odczyty, pogadanki, referaty, otwarte spotkania tematyczne, wykłady, seminaria. Istotne jest uzyskanie równowagi formalnej, należy zadbać o stosowny język, wystarczające zdefiniowanie pojęć. Trzeba mieć pieczę nad obszernością form. Trzeba umieć mówić prosto, jasno, posługując się językiem potocznym. Unikać zwrotów skomplikowanych i fachowej terminologii, ale nie „spłaszczyć” przy tym tematu. Nie należy pouczać i zmuszać do czegokolwiek. Dobry popularyzator to pełen optymizmu i zapału człowiek o dużej wiedzy. Profesjonalny psycholog może poprzez przekaz informacji poszerzyć horyzonty, pogłębić refleksje ogólną, przekazać aktualna wiedzę, wzbogacona o najnowsze doniesienia z badań.