Popularyzacja wiedzy
Na proces popularyzacji wiedzy psychologicznej składa się przygotowanie oraz przekazywanie i odbiór wszystkich książek, artykułów, komentarzy, wywiady, rozmowy, spotkania prasowe, radiowe, telewizyjne, odczyty, pogadanki, referaty, otwarte spotkania tematyczne, wykłady, seminaria. Istotne jest uzyskanie równowagi formalnej, należy zadbać o stosowny język, wystarczające zdefiniowanie pojęć. Trzeba mieć pieczę nad obszernością form. Trzeba umieć mówić prosto, jasno, posługując się językiem potocznym. Unikać zwrotów skomplikowanych i fachowej terminologii, ale nie „spłaszczyć” przy tym tematu. Nie należy pouczać i zmuszać do czegokolwiek. Dobry popularyzator to pełen optymizmu i zapału człowiek o dużej wiedzy. Profesjonalny psycholog może poprzez przekaz informacji poszerzyć horyzonty, pogłębić refleksje ogólną, przekazać aktualna wiedzę, wzbogacona o najnowsze doniesienia z badań.